Thursday, July 14, 2011

lesen part 6



aku jumpa ramai yg ensem, sweet, gentle, pramah ari nih.

nape ye ?

mungkin kah rezeki aku murah ?

atau

DIA nak suruh aku senyum ?

thanx :D


ari ni aku de test moto. kol 7 pagi dah siap. 7.30 smpai. kena tunggu smpai kol 8 pagi (ingt da bukak -.-") sejak aku masuk inmaju tu, idup aku asyik kena tunggu je -.-" lepas ambik no trus pegi kat tempat moto. naek moto trus blatih. mcm biase ak bebel sorg2 smbil bawak. "sbb ko aku fail ! jgn wat lagi tau !", kate aku pada titi. aku round berkali-kali. dah tu je laluan nye. nak gatai gi tmpt laen wat mnde plak kn? adeh. tapi laluan aku wat ske ati aku. hahaha. ske ati aku lah ! aku yg ambik test ! harharhar. tunggu punya tunggu (psst, laki cina sblh aku tu ensem lah !), masa test, ak org 1st jln dulu. hampeh tol. dah la uncle tu ckp kuat-kuat "yg sorg tu mne?! sorg tu?! meh sini. meh sini". tau la aku sorg je ulangan bhgian 2 tapi perlu ke mcm tu? -.-" msa pnggil tu aku blurblur~ (mindset mmg bgitu. sbnarnya mindset xde prasaan)  msa aku gi kt moto tu, aku pndang sume org mcm dlm drama tu. padahal dlm pikiran aku 'nape aku dulu?' -.-" aku trus gi naek moto. pikiran kosong.


uncle
aku

helmet ! helmet ! baju ! 

hah ?! (ak dah naek atas moto)

helmet ! baju ! ambik kt sane !

*trus trun moto*

mne?  

(sebok ngan org laen) 

(smbil tgk org laen dgn muka blur~) mne?

sane ! sane ! (org yg ade kt situ)

(senyum malu)

ada thn gelak. ada syum syum *tu je aku prasan* ape ntah yg lucu sgt. alahai~

jln la kat tmpt dye letak kn helmet ngan baju. msa nak ambik tu ade sorg laki bgi kn helmet (cara dye bgi helmet tu sweet cangat. erk. kite kenal ker? haha) maseh ! (tpi aku masih dlm muka blur~) lps ambik sume sume tu trus gi balik kat moto tu. nk start moto. punya la lemah nye ak. org 1st kn, kna laju laju sket. uncle tu tlg la aku start kn moto tu. kami mcm rapat plak -.-" maka, start la test aku. cool ak naek dgn xde prasaan. msa titi tu, agak debar, rase x nk tgk pon ade, mcm nyampah gitu, doa2 lps. nak terjatuh gak la. nasib lepas ! hooray ! msa turun tu, ak pejam mata. aku rase sume nmpk muka lega aku. malu nye ! (baru skrang nak pikir malu :)) hmm. ujian kete ujan. ujian moto ujan. apolah. kesimpulan nya aku pas. oh yeah ! paling gembira xyah ngadap inmaju lagi ! hip hip hooray ! masa nak pegi nk ambik sain ngan org atasan, aku ngeluh. ade org jpj tu prasan. 


org jpj
aku

nape ngeluh?

hah?! lega !

owh, lega. lulus?

aah ! (smbil angguk)
ambik sain, trus gi pejabat

masa nak gi tu, terserempak ngan org jpj tu lagi

adek ! adek !

(wat bodo)

adek ! adek !

(laa. ko pnggil aku ek?) iyer ! (smbil toleh blakang)

buat la kenduri syuko

hek? (kena ker?) klu sy wat nak dtg ker?

mesti  la nak. tu pon klu awk jemput.

iye la tu

yelah. mkn free spe xnk 

*ak mmpu syum je. pastu blah*

balik plak kena tunggu mama. baru nak puji dye sabar mnunggu tapi hampeh gok. dye kua gok. 


mama
aku

*mesej* mama ambik sekarang

lps beberapa minit

*mesej* mama ambik sekarang

dok balas gok. dye baca msj aku ke x nih
*call* mama ambik sekarang

ye lah. amibik la nih, xkan dah smpai mcm kilat

*dlm ati* xreti nak bls msj ker? dye da la xreti pegang fon. sabo je la -.-"


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...