Friday, May 11, 2012

kawan ku hafizi


aku teringat seseorang masa aku jerit "gajah ! gajah !".
motif : saja nak nganjeng diri sendiri -.-"


masa darjah 4 atau 5, aku skolah kat skbu2. biase la budak kicik kan. dalam kelas duduk berpartner laki pompuan. aku? partner aku nama dye hafizi. kicik jek orang nya. dye pakai songkok. dye nampak pendiam tapi dye pandai gak bawak mulut dye. hahaha. rumah aku ngan dye dekat jek. masa nak pegi skolah agama mesti nampak dye maen bola ngan kawan-kawan dye. dye pon skolah agama macam aku jugak tapi pegi lambat kot.


urm. paling aku ingat pasal dye. skolah kebangsaan. masa tu klas sunyi jek dengar cikgu aja. sume orang boring. aku dalam klas...urm...okay. tak ingat. aku maen la ngan partner aku tu nak kasi ceria sket. dye punya nak tunjuk nakal dye... setiap kali cikgu tu jalan dye akan wat bunyi "dum! dam ! dum ! dam !". macam gajah jalan. kitaorang pon terbahak la. hahaha.


tapi sekarang dye da takde dah. aku dikejutkan dengan berita dye hidap penyakit barah otak. klu tak silap aku. sehari lepas dye meninggal baru aku tau. sedih gak la walaupon aku kenal for one year je dan masa tu aku kanak kanak ribena lagi kan.


semoga dye berada dalam golongan yang diredai oleh Nya... Al-Fatihah...




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...