Wednesday, May 2, 2012

lop lop

aku bab gini memang pelat sket. erk. banyak. hee -.-" lidah still licin gli geliman menyebutnya. itu tandanya belum tiba masa nya la kot. hahaha. jadi, aku ari nih membawa akal yang matang dan macam biase logical tu mesti ade ye. itu bahan paling penting. hee


zaman sekarang. memang tipu la klu takde orang pasang nawaitu nak bercouple ye tak? mesti ade punya. budak tadika pon dah pandai maen tangkap cintan. budak remaja apetah lagi. yang takde tu memang aku cop dulu lah! 'bersih'. maksud aku, dye memang bukan calang orang lah. tapi nawaitu nak bercouple nih terbahagi banyak faktor plak.

antara faktor yang aku leh sebut
>  nak menggatal
>  bet ngan kawan
>  nak test
dan banyak lagi. tak perlu aku list kan. lu pikir la sendri (ehem. nabil pinjam ayat)


slalu nya mamat. op. tak elok panggil mamat=mati. maksud yang tak baik. urm. slalu nya lelaki camni tak siyes. macam orang slalu cakap lah 'laki plih awek seksi macam model tapi ambik ustazah sebagai isteri'. okay aku mati akal tetiba. hahaha.


aku? masa tu form 2 rase nyer, aku pernah ditanya soalan b*doh sebab semata-mata aku tak pernah couple. kawan aku tanya direct. tu pon nasib baek dye tanya. klu tak memang tuduh belakang. nasib jugak lah aku rapat ngan dye sebab tu la dye tanya. dan dalam tahun nih pon ade orang tanya aku jugak -.-" soalan dye "are you les?" hambik ko sebijik. aku tak tahu s*tan mane masuk kepala otak dyeorang gi tanya soklan tu -.-" ngeluh panjang aku. haih~


aku de prinsip aku. aku ade alasan aku. aku ade cara pemikiran aku sendiri. nak aku terangkan satu persatu? haha. tak payah lah. sume nyer akal logical jek. anda mampu buat sendiri.


tak payah la couple couple nih. couple skrang memang 'jahil'. kekadang sedih aku tengok. pe da nak jadi ngan dunia kan. nak tengok contoh? tak yah pergi jao, tengok sekeliling sudah. tapi klu dah memang gatal sangat kawen je lah. kawen ade macam macam. islam ni mudah.


ade orang kate couple nih nak kenal hati budi masing masing. okay lah. nak kate kenal ati budi masing masing, baik kawan jek. klu kawan sume 's*tan' keluar. klu couple macam sorok sorok sket. tak best. lagipon korang rase korang dah puas tgk dunia ker? maksud aku, korang pasti korang jumpa the right person? dengan usia yang tak seberapa nih, korang baru tengok sket je dunia nih tau. aku de tengok cite cartoon reborn. ade sorang doktor laki nih. dye pantang jumpa pompuan. masa dye jumpa 1st woman dye usha la, masa dye usha dye leh lak usha 2nd woman yang lagi comel dan tinggal kan 1st. pastu dye nampak lagi comel, dye usha yang ke 3rd. tu kre tak tgk abes le tu.


dan betul perasaan tu datang tanpa diundang. aku tak nafikan tu. baru sekarang aku rasa :p haha. not just in time -.-" aku benci perasaan tu. agak menyakitkan. biakan saja perasaan tu tapi jangan dilayan. sekiranya the person is yours, tak kire ngelak macam mana pon tapi last last korang bersama jugak. tu la name nye jodoh. jangan risau. cuba pikir. korang dah penat lelah lop lop bertahun tahun tapi akhirnya breakup jugak. tak ke bazer masa, duet, sebagainya. hati pon terluka. ape salahnya simpan prasaan tu. bila tiba masanya, merisik, pop ! kawen. selesai. sume gumbira. haa.


satu je pegangan 'lelaki baik untuk perempuan yang baik, lelaki jahat untuk perempuan yang jahat' dan sebaliknya. tapi klu ko rase korang baek, dapat pasangan yang tak berape nak baik maknanya... erk... aku lupa istilah tu -.-" tapi tu kre pembalasan dosa di dunia yang pernah korang buat. kre untung lagi lah daripada dapat pembalasan masa akhirat. tu kate ustaz. psst. orang kate lop lop pas kawen tu romantik. hihi



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...