Saturday, April 28, 2012

kisah dye

hari tu saya kemas almari saya. saya terjumpa buku yang awak pernah bagi kat saya masa saya tinggal kuantan. saya teringat masa saya dapat buku tu. saya menangis. awak buat saya menangis lagi...

first time saya dapat buku tu saya tak dapat baca sebab air mata saya tak henti mengalir. kenapa? awak rasa kenapa? saya tutup buku tuh. saya simpan betul-betul. awak marah saya sebab saya tak cakap apa-apa bila dapat buku tuh. saya sedih tapi tak cakap apa-apa. saya diam. saya diam sampai sekarang. mesti awak marah kan saya...

lepas tu kita gaduh dalam fb. awak kata saya tak paham awak. awak kata awak selama nih hipokrit. awak cakap awak bukan awak yang saya nampak. awak cakap banyak-banyak kali. awak ada fikir tak apa yang awak cakap? awak marah kan saya...

awak kate awak faham saya. saya je tak paham awak. kalau awak faham saya, semua nih tak kan terjadi. awak marah kan saya...

awak cakap saya ego. awak je yang mengalah setiap masa. saya memang ego tapi ego saya tak setinggi awak bayangkan dan maaf, saya tak sedar awak banyak mengalah dengan saya. saya tak pandai cakap sebab tak de orang yang aja saya untuk bercakap. awak marahkan saya...

awak tegur saya. saya tegur balik. awak tau kan saya tak reti tegur orang dulu dan saya akan tegur balik sesiapa saja yang tegur saya dulu kan? tapi kita dah tak macam dulu sejak ada orang hack YM saya. saya terkilan. situasi yang jadikan keadaan tu jadi begitu rumit. awak kata awak percaya saya tapi sebenarnya tidak. awak sedar tak? saya nak buat macam biase tapi saya tak boleh...sampai sekarang. awak mesti marah kan saya...
 
sekarang. saya dah tak percaya istilah sahabat, bestfriend forever. saya dah takde sebab nak percayakan tu sume. tapi saya ade jumpa sorang nih. cara dye buat saya terus berkawan dengan dia. dye tak biarkan saya senyap. dye straight to the point person tapi mulut dye tak lancang. saya pejam mata saya...


kali kedua saya baca buku tu. saya tahan air mata saya. saya selak satu per satu. maaf, in my memory sharing is caring is not my trade mark. saya jawab soalan awak. saya lepas kelayakan jadi bestfriend awak tapi maaf ade yang saya tak dapat jawab. bukan sebab salah tapi memang tak jawab. tapi sume tu dah tak de mkna kan? awak mesti marah kan saya...

saya da banyak buat awak marah. saya minta maaf atas kesilapan yang lakukan selama perkenalan kita. saya harap awak maafkan saya dan halalkan segalanya...

klu boleh saya nak padam sume memory saya macam memory saya masa kecik. bkn tentang awak saje tapi sume orang. biarlah saya jadi manusia yang baru kenal dunia.

goodbye


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...